Meny 2

Hade ett uppdrag idag, och det va att gå och handla på Maxi, som ligger ungefär 2 km från mig. Jag gick dit vid 15 tiden ungefär och precis när jag kommit till bröden ringer Mickan. Hon är nere på stan och vi bestämde att hon skulle komma upp till mig på Maxi så kunde vi äta en varsin korv där. Så medans jag handlar det jag ska så pratar jag med henne och vägleder henne till mig. Vilket gick jätte bra :)

Sen när jag va klar med handlingen går jag ut och väntar på henne i 5 minuter kanske innan hon kommer, då går vi in och sätter oss vid ett bord och tar av oss alla kläder (inte ALLA kläder men ytterkläderna) och lämnar kassarna och väskorna. Sen går vi och tar en varsin nummerlapp och väntar på våran tur. Sen blir det våran tur och vi beställer en varsin Meny 2 (En french hotdog med en cola för 20 kr) och när vi ska välja det vi ska ha på ser vi att det har satt sig en unge vid vårat bord (och borden är väldigt små). Vi började på en gång tänka på hur vi ska göra, om vi ska flytta oss, eller säga att vi satt där eller bara låta de va. Sen när vi gick till drickorna bestämde vi att han kan sitta kvar där med oss om han ville, så vi gick och satte oss där med han. Stämningen blev lite rolig ibland, men vi pratade på och han verkade inte va nå besvärad utan han satt och lutade sig på bordet och åt sin mat, och de va härligt att se :)

Då kom vi till en liten diskussion om vilken skillnad det är på ungar och tonåringar. Hade det råkat satt sig en tonåring där hade man nog sagt att "Ursäkta, men vi satt här :)", för skulle man bara sätta sig där, skulle det bara bli jobbigt, speciellt för den som sitter ensam. Men barn tänker inte på sånt, dom sätter sig på en plats som är ledig och tänker inte så mycket på vem som sitter brevid. Lite synd att vi inte är så bekväm med andra människor längre.

Vi kände oss lite mer hungrig sen iaf så vi gick och beställde en till meny 2, vilket va lite pinsamt men roligt. Vid 17 ungefär började vi dra oss hem till mig, där vi satt och pratade en liten stund innan vi gick vidare ner till Åhléns. Mickan tänkte köpa lite saker till hennes och Simons lägenhet, så vi kollade runt ett tag där inne. Hon hittade väldigt fina saker! Vi hittade bland annat några långa grässtrån i plast som hon tänkte ha i en kruka, men det stog inget pris på det, så vi tänkte gå och fråga i kassan hur mycket det kostade. När vi började närma oss började Mickan skratta och tänka på hur fult det ser ut, gå med en massa grässtrån i handen fram till kassan och fråga om dom va till salu. Hahaha! Nu kanske ingen tycker det låter så roligt men det var det!

Väl hemma så har jag tvättat lite kläder. Dom som tvättat idag är klar så jag sprang ner och la i en maskin :). Ne, nu är det faktiskt dax att hämta upp tvätten! Sen blir det ljus, mackor plus tv. Myspys säger jag bara.

Puss och Godnatt (om jag inte slänger in ett till inlägg innan jag går och lägger mig)

Kommentarer
Postat av: brallan

Jo jag förstod att det var svar :P

2010-01-21 @ 18:48:04
URL: http://aianne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0