Matte hit och matte dit...

Jag vet seriöst inte vad jag ska göra med det här:
Min syster har en bok som är Matte B light, vilket betyder att det inte är några svåra uppgifter i den. Min lärare sa att jag kan använda den beroende på vad jag har för mål, för det går bara att få G med den boken. Den boken jag egentligen ska ha är utlånad på alla bibliotek och kostar 308 kr att köpa, och köper jag den boken har jag helt plötsligt inga pengar alls att leva på resten av månaden... Så jag vet inte hur jag ska göra.
Det räcker ju om man har G i Matte B om man ska söka till sjuksköterska, men sen är det ju så klart inte sämre om man har VG eller MVG, vet inte hur stor betydelse det har. Men OM jag nu köper boken, så vet jag ju inte ens om jag kommer klara av att plugga upp till VG eller MVG, och då känns det som om jag lika gärna kan ta light boken iaf. Har lixom inte så mycket tid på mig heller.
Men jag tycker det är lite konstigt, för det är den boken (Matte B light) som vi hade på gymnasiet och då kunde man ju få iaf VG utan att göra nått annat än att räkna i boken. Så jag förstår inte varför det är annorlunda nu för?
Och tiden fortsätter gå medans jag inte vet hur jag ska göra, vilket gör att jag får mindre och mindre tid på mig...

Kommentarer
Postat av: Brallan

Om jag var du skulle jag nog köpa boken, även om det är surt att slänga ut så mycket pengar. Men du kan ju alltid sälja den igen sen när du är klar. Högre betyg än G är nog en fördel när man söker till sjuksköterska, men stressa inte ihjäl dig. Jag hatar matte, så jag skulle inte orka lägga ner så mycket tid på det..Men man kan ju alltid göra sitt bästa. Lycka till iaf! :)

2010-10-05 @ 21:58:21
URL: http://aianne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0