Baka baka liten kaka

Åh så skönt det är att sitta ner! Har stått hela dagen på cafét och inte kunde jag vila när jag kom hem för då skulle det bakas! Tog till och med och städa ihop på rummet medans jag ändå stog upp. Ska bli så skönt att gå och lägga sig snart! 

Jag skulle baka till cafét så det blev Chokladrutor med kaffe glasyr och en vanlig kladdkaka. Gjorde chokladrutor igår också tills idag och dom tyckte dom va så goda så fick göra fler tills imorgon :) Dom jag gjorde igår blev inte så snygg men dom idag blev superfina! Övning ger färdighet som man säger.

Igår när jag skulle baka hade mamma redan laddat kaffe bryggaren med 4 koppar, så blev lite onödigt att starta den då jag bara skulle ha 3 msk så vi gjorde på detta vis (bilden nedan). Gjorde likadant idag pga att mamma den här gången hade plockat isär hela bryggaren för att diska den och jag fatta inte alls hur man satte ihop den igen.
Kladdkaka:
Chokladrutor med kaffe glasyr:
Så här rent och snyggt ser det ut efter jag bakat!:
Nu ska jag äntligen få gå och sova! Godnatt på er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0