En kristen kvinna, en Bistro pojke, en skidåkarkille och jag

Här kommer en uppdatering från Stockholm som lovat!

Somnade innan 12 igår, va väldigt trött efter att ha klivit upp kl 4 på morgonen. Idag därimot klev jag upp 8.45, tidigt för att vara mig, men jag va inge trött eftersom att jag somnade så tidigt. Jag duschade, gjorde mig i ordning och gick till globen för att möta upp pappa. Vi gick till blåsan (Blues) för att äta lunch. Det blev en varsin Biff á la Lindström med persilje smör, rödvinssås och stekt potatis, mums!

Nu sitter vi hemma framför en varsin dator, pappa i vardagsrummet och jag i deras sovrum. Jag har inte så mycket mer att skriva... Eller hm, kanske ska ta min inte-ha-nånting-att-göra-tid åt att berätta om tågresan :)

"Tåget mot sthlm gick 06.00 på onsdags morgonen. Det var en mörk morgon. 
En kristen kvinna med bibelns i handen sitter och mumlar för sig själv. Bistro pojken talar ut meddelanden i högtalarna. Jag förstår inte vad han säger, han talar i gåtor och rösten är grov och låg.
Killen mittemot sitter bara och stirrar på mig, inte ett ljud kommer ut från honom, inte en rörelse."


                                                                                                                                                                                                                                                     Nerå, så gick det inte till. Men det va en kristen kvinna, en bistro pojke och en random kille. Kvinnan, jag och killen satt vid samma bord. Och kvinnan börjar prata lite och vi får reda på att hon bor lite utanför hallen. Hallen bodde jag i när jag va liten. Och att vi kände lite lika människor och så. Iaf så visade det sig att hon va kristen.                                                                                                                                                                         Och för att göra det hela till en kort historia så försöka hon få mig att bli kristen typ,                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       och                                                                                                   killen litegrann. Han berättade att han kunde he sin axel ur led sen en olycka han haft. Och då sa hon: "Vill du att jag ska be för den här, nu?". Då sa han att det inte behövdes för han har inte ont i den. Sen sa hon till mig att tar man emot herren i sitt hjärta, ärman frelst. Då tog hon fram bibeln och letade upp nått stycke som hon läste. Sen visade hon vart jag kunde börja läsa. Och jag ville ju inte sitta och läsa bibeln på tåget så jag sa att jag ska leta fram bibeln när jag kommer hem. Alltså, jag har absolut inget emot kristna människor, men jag har emot ett dom sitter och försöker få in i en hur bra gud är och att man själv ska bli kristen. Det är jobbigt.
Hon bjöd mig på en kopp te i bistron, och där började hon prata med han som jobbade. Hon pratar med alla. Så han satt sig ner med oss när det inte va folk och pratade och så :) Även jag pratade så klart. Han va jätte fin. Och nu vet jag om det yrket också. Och jag hade aldrig pratat med killen som satt med oss eller med han i bistron om inte hon varit med. Och just de ja, hon sa att sina barn inte dricker för dom är också kristna. MEN dom blir full iaf, av gud. Så dom kunde ligga och skratta på golvet och hålla på. Och man slipper baksmällan sa hon. Så kanske ska testa de nästa gång, bli full av gud istället för alkohol? Och hon tyckte det va sååå hemskt att mina föräldrar va isär, då sa jag "Ne, det tycker inte jag!" x) Och att det va hemskt att mamma jobbade med att skilja folk förut. Och jag, dum som jag är, berättade att mamma (på skämt då) satt och kollade vilka snyggingar hon skiljde, så hon kunde ta dom sen. Hon satt helt stel i ansiktet och bara kollade på mig. Haha!

Ne nu får det vara bra! Det blev inte en sån kort historia iaf men jag va tvungen att berätta.

Nu ska jag gå och kissa och sen lägga mig och kolla tv kanske, eller sitta kvar här. Får se. Aja!

Smell you later!


Kommentarer
Postat av: Brallan

Haha. Lät som en spännande tågresa!

2010-02-11 @ 14:07:59
URL: http://aianne.blogg.se/
Postat av: Karolina

OH YEAN hejja bibel tanten!

2010-02-11 @ 14:18:05
URL: http://hapiface.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0