ONSDAG

Idag vaknade jag av väckarklockan kl 10, skönt att kliva upp någorlunda i tid. Blev lite frukost å sen cykling på motionscykeln i 55 minuter, blev 18 km :) Skönt att äntligen ha kommit igång riktigt och seriöst med träningen, har cyklat i 55 minuter varannan dag sen söndagen den 19e september, så en och en halv vecka :)
Har haft tvättstugan sen kl 14, usch va tråkigt det är. Fast, det är inte så tråkigt egentligen nu när jag tänker efter, det är mer jobbigt, speciellt att hänga kläderna för vårat torkrum är det sämsta som finns. Det är en liten fläkt i mitten längst ner på väggen, och den blåser ju bara rakt framför sig, så kläderna som hänger lite på sidan får ju ingenting på sig. Så jag får hänga allt i mitten och resten uppe i lägenheten för annars torkar det aldrig, och det finns ju inte plats för all tvätt där samtidigt om man ska få det torrt. Skit störigt är det! Fixa bättre fläktar eller ta dit en torktumlare!
Va ner till moffa som ligger på sjukhuset, igen. Vet inte riktigt va de va den här gången, om han hade ont mot bröstet eller nått. Han har ju varit inne förut pga hjärtinfarkt, och senast va de nå proppar på lungorna eller nått sånt. Han skulle få åka hem på måndag tror jag om inget hände då.
Va iaf dit med aftonbladet som han läser varje dag :) Han sov lite när jag kom dit men så vaknade han till när jag kom in i rummet, han hade en filt på sig som han höll i upp mot halsen, också gäspade han. Gulliga morfar!
Nu är jag snart klar med tvättningen och ska lägga mig och kolla på film tror jag :)

Puss å tja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0