Tog och bakade mig några kalorisnåla maränger

20 st - 10 minuter + gräddning

2 äggvitor

1 dl socker

25 g hackad blockchoklad

20 st orostade grovhackade cashewnötter

Gör så här: Sätt ugnen på 135°. Vispa äggvitorna till hårt skum. Tillsätt sockret lite i taget och fortsätt vispa tills smeten är styv. Vänd försiktigt ner choklad och nötter och klicka ut på bakpappersklädd plåt. Grädda mitt i ugnen tills kakorna lossnar från papperet, ca 45 min.

Är första gången jag bakar dom här men det var väldigt lätt! Även för mig. Dom är också väldigt goda! Men det allra bästa med dom är att dom är kalorisnåla! Endast 30 kcal/kaka. Så dessa får även jag mumsa på :)


Kommentarer
Postat av: Marianne

Tror att jag ska testa dem någon gång, låter ju vansinnigt gott :)

2011-01-29 @ 20:53:13
URL: http://enpantherikoket.wordpress.com
Postat av: Kristina

Mmmmm såg jättegoda ut! Vill ha!!! :) Här är min blogg förresten: stinaevs.blogg.se,

Kram Kristina

2011-01-29 @ 23:35:03
Postat av: Rebecca

Gott, speciellt över glass <3

2011-01-30 @ 11:44:21
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0