Uppdrag städning

Igår blev det en städ och fixar dag. Det var inte tänkt att det skulle bli de, men vad gör man? Började med att göra det rent och snyggt i kylskåpet sen blev det dammsugning i lägenheten, bäddade min säng, bäddade rent i Josses säng, dammtorkade mitt rum, plockade och fixade överallt så det såg snyggt ut, tog undan en massa kläder och skor i hallen och sist men inte minst så tog jag mig an kryddskåpet. Torkade rent och ställde tillbaka kryddorna i bokstavsordning och la allt annat snyggt också. Ställde även fram en skål med frukt på bordet. Så nu är det väldigt fint här hemma, älskar att kolla i kylskåpet nu när det är så snyggt där. Och mamma blev glad :) 

Tycker det är roligt att pyssla omkring här hemma. Är jobbigt att städa när man ska dammsuga och dammtorka osv men att pyssla med kylskåpet eller kryddskåpet är roligt, då jag får göra det snyggt på ett annat sätt. 

Idag blir det därimot bara en slapp dag, vilket jag absolut inte har något emot! Va dock upp på morgon spinning kl 7, det var väl kanske inte det slappaste men det är så jädra härligt efteråt. Så nu kan jag bara-göra-ingenting med gott samvete. Kommer nog bli en hel del disney filmer, lånade med mig några från Mikaela för någon dag sen. Har hittills kollat på Långben - the movie, både första och andra. Dom var riktigt bra! 

Ne nu ska jag sluta skriva och göra något vettigt! Eller vänta... ja menar lägga mig i sängen och bara ligga, för det får jag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0