Hm, kanske min tur kommer nu

Sökte till Kreativ Media på Birka till hösten 2011, kom in, men tackade nej. Jag hade större planer: flytta till Sundsvall och börja plugga. Kom tyvärr inte in på någon av utbildningarna där så blev fast här igen. Sen började jag umgås väldigt mycket med Mikaela och kände att jag faktiskt vill va kvar här i Östersund. Jag har mina vänner och (iaf halva) familjen här. Så jag började trivas i staden Östersund. Sen pratade jag med Brallan igår kväll och hon sa att det var synd att jag tackade nej till Birka då hon tyckte jag skulle passa så bra där. Då började jag också tycka det och tänkte ge det en chans. Jag ringde till handledaren på utbildningen, David, och han sa att det gick bra att hoppa på. Blev väldigt glad och jag börjar redan imorgon! Klockan 9 ska jag vara utanför biostaden då vi ska börja fota i stan och sen gå vidare till bodaborg och fota och leka där :) Ser fram emot det!

Är fortfarande ganska kluven med att jag inte vet vad jag vill göra. Men jag börjar med den här utbildningen och känns det rätt så fortsätter jag i det spåret, om inte, ja då börjar jag något annat istället :)
Nu ska jag duscha och gå ner på stan med mamma och bara njuta av att jag faktiskt känner mig ganska lycklig just nu.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Va Kul!:D Jag själv hade varit väldigt fast om jag inte kommit in på den här utbildningen eftersom det var den enda jag sökte och det enda jag ville. Nu när jag är här nere så känner jag att det var ett bra val. Jag älskar staden, lärarna är super trevliga och jag har börjat få vänner. Men det jobbiga är just det att flytta så långt bort från allt och alla man känner. Speciellt när jag alldeles nyss kommit tillbaka till er. Men samtidigt kände jag, om jag inte gör det här nu kommer jag aldrig göra det. Så jag är glad över mitt val, men jag önskar jag kunde ta vänner och familj med mig. Men men, man får ju inte alltid det man vill ^^ Nu ska jag fortsätta plugga. Sitter i biblioteket på skolan och gör min FÖRSTA läxa, fick den idag! Första någonsin på en högskola! Och jag har gjort klart för mig själv att jag tänker INTE plugga på helger så nu sitter jag här, två timmar efter vi slutat och läser och läser och läser och läser ^^ Men jag gillar det :)

2011-09-01 @ 15:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0